מהי איכות – הבטחת איכות

מהי איכות ?

הבטחת איכות ?

מהם 4  הביטי איכות ?

 

איכות – התכונות והמאפיינים של מוצר או שירות , המבטאים את יכולתו לספק צרכים מפורשים או משתמעים .

הבטחת איכות –מכלול פעילויות שיטתי ומתוכנן , הדרוש להקניית  בטחון , שמוצר או שירות יספקו את דרישות האיכות  , המשקפות את מלוא צרכי המשתמש.

הבטחת איכות היא כלי ניהולי , המקנה בטחון , ללקוח ולספק כאחד.

 

4 היבטי איכות משלימים –

 

ההיבט השיווקימידת שביעות רצון לקוח .

 

ההיבט הטכני – מידת עמידה במפרטים (מפרט –מסמך הקובע את הדרישות מן המוצר או מהשירות)

הדרישות כוללות את כל תכונותיו ומאפייניו הטכניים של המוצר או השירות , כדי שיתאימו להגדרתו הבסיסית ביחס לתצורה.

 

ההיבט הכלכלי –הערך ללקוח והרווח לספק (אנחנו )

 

ההיבט ההתנהגותי תרבותי – עשיית הדבר הנכון " נכון בפעם הראשונה .

עשיית הדבר הנכון – פרושו עמידה בדרישות הלקוח

נכון – עומד במפרטים

בפעם הראשונה פירושו – הביצוע באופן כללי .

 

שילוב ויישום נכון של היבטים אלה  יאפשר בסיס טוב למערכת איכות תקינה.